در خرید سولفات آلومینیوم، مانند هر محصول شیمیایی دیگری، دو عامل اصلی “فروشنده” و “محصول” تعیین کننده هستند.

عوامل مرتبط با فروشنده سولفات آلومینیوم

در حال حاضر فروشندگان متعددی برای این محصول در بازار فعالیت دارند. تعداد کمی از آنها تحت عنوان تولید کننده و تعداد بسیاری هم زیر نام واسطه یا بازرگان اقدام به فروش سولفات آلومینیوم می کنند که خرید از هر یک مزایا و محدودیت­‌های خود را دارد. بدیهی است که دسترسی به تولید کننده اصلی سولفات آلومینیوم و درصورت امکان خرید مستقیم از آن همواره مطلوب خریداران و مصرف کنندگان این محصول بوده است. ویژگی های یک فروشنده قابل اعتماد سولفات آلومینیوم کم نیست. در ادامه به مهم­ترین مواردی که در ارتباط با فروشنده سولفات آلومینیوم باید مد نظر مصرف­‌کنندگان محترم باشد اشاره می‌شود.

  • استمرار و ثبات کیفیت و کمیت: آیا فروشنده توانایی تامین سولفات آلومیینوم را با کیفیت تعهد شده دارد یا خریدار مجبور است به طور دوره­‌ای اقدام به شناسایی و ارزیابی فروشنده جدید کند؟ همین موضوع در خصوص کمیت محصول تحویل شده مطرح است. آیا فروشنده سولفات آلومینیوم می‌تواند در بلندمدت محصول مورد نیاز شما را به طور مستمر تامین نماید؟ به طور معمول فروشندگان سولفات آلومینیوم که به طور موردی یا محدود در بازار فعالیت دارند، در هر دو مورد دچار ضعف هستند.
  • پشتیبانی فنی: شناخت از محصول و ویژگی ها و کاربردهای آن یکی از قابلیت‌های اساسی است که انتظار می‌رود تولیدکننده سولفات آلومینیوم از آن برخوردار باشد. ریشه‌یابی مشکلات مصرف و تغییر در مقدار مصرف، رفع مغایرت­‌های احتمالی کیفیت (گارانتی محصول)، مشاوره در خصوص بهینه‌سازی مصرف سولفات آلومینیوم و مواد شیمیایی مکمل از جمله مواردی است که خریداران محترم می‌توانند از فروشنده سولفات آلومینیوم انتظار داشته باشند.
  • سایر موارد: تعهد به زمان بندی تحویل، سرعت تحویل و تنوع بسته بندی از جمله ویژگی های یک فروشنده معتبر سولفات آلومینیوم است که می‌تواند خریدی مطمئن و آسوده را برای مصرف کننده رقم بزند.

شرکت گلگاه با سابقه بیش از ۲۵ سال تولید این سولفات آلومینیوم و فروش به صنایع مختلف از جمله تصفیه خانه های آب و کاغذسازی ها، صنایع چوب و کاغذ و خمیر کاغذ در کنار صادرات سولفات آلومینیوم به کشورهای همسایه در حجم های بالا و نیز برخورداری از تیم فنی خریدی مطمئن و تضمین شده را از این حیث برای مصرف کنندگان سولفات آلومینیوم تضمین می­‌نماید. در عین حال، به منظور سهولت نقل و انتقال و مصرف سولفات آلومینیوم، شرکت گلگاه محصول تولیدی خود را در تنوعی از بسته بندی­ها از کیسه‌­های دولایه ضد آب در وزن­‌های ۲۰، ۴۰، و ۵۰ کیلوگرمی، جامبوبگ های ۱،۰۰۰ و ۱،۲۵۰ کیلوگرمی و پالت بندی شده عرضه می‌کند. به علاوه، دانه بندی محصول تولیدی نیز به صورت پودر نرم، پودر زبر، ریز دانه، درشت دانه و کلوخه قابل عرضه است.

عوامل مرتبط با محصول

دو عامل اصلی مرتبط با محصول عبارتند از کیفیت و قیمت.

کیفیت سولفات آلومینیوم

اگرچه کیفیت سولفات آلومینیوم با شاخص های فیزیکی و شیمیایی معلومی تعیین می‌گردد ولی هر مصرف کننده ویژگی های صنعت و نیازهای خاص خود به ویژگی­‌های فیزیکی مانند دانه بندی، رنگ و مواد زاید موجود در سولفات آلومینیوم و شیمیایی مانند خلوص، pH، نامحلول، فلزات سنگین این ماده اولویت می دهد. در نهایت اینکه حد و اندازه برخی از این ویژگی ها مرز بین سولفات آلومینیوم باکیفیت و بی کیفیت را تعیین می کند. به عنوان مثال، سولفات آلومینیوم با میزان اسید آزاد بالا (pH پایین) در هیچ صنعت و برای هیچ کاربردی به عنوان سولفات آلومینیوم با کیفیت شناخته نمی‌­شود.

قیمت سولفات آلومینیوم

مانند هر محصول دیگری در مورد سولفات آلومینیوم هم محدود کردن تصمیم گیری به “هزینه مستقیم ریالی” می تواند گمراه کننده باشد به این ترتیب که محصول ارزان تر الزاماً به صرفه تر از محصول گران نیست. در عوض شاخص “بهای تمام شده کل” به طور دقیق تعیین می کند که آیا خرید یک محصول به صرفه هست یا نه. در ادامه به برخی از هزینه های پنهان که در قیمت خرید سولفات آلومینیوم دیده نمی شوند اشاره می‌شود:

  • هزینه­‌ی مواد شیمیایی که برای تعدیل pH سولفات آلومینیوم اسیدی مصرف می­‌شود
  • هزینه های عملیاتی تحمیل شده به علاوه هزینه خرابی تجهیزات ناشی از خرید سولفات آلومینیوم بی کیفیت (نامحلول و ناخالصی بالا، خلوص پایین و pH پایین)
  • هزینه ضایعات ناشی از بسته بندی نامناسب
  • مازاد هزینه حمل ناشی از خرید سولفات آلومینیوم با خلوص پایین
  • هزینه ناشی از تاخیر در تحویل کالای خریداری شده (عدم النفع تولید، خواب سرمایه و اشغال فضای انبار برای ذخیره احتیاطی)

شرکت گلگاه، تنها تولید کننده سولفات آلومینیوم دارای نشان ملی استاندارد برای تولید سولفات آلومینیوم به شماره پروانه ۹۰۶۸۵۲۸۹۶ محصول با کیفیت تضمین شده را به مصرف کنندگان محترم عرضه می‌کند. فهرست مشتریان باسابقه شرکت گلگاه که طیف وسیعی از شرکت های آب و فاضلاب تا کارخانجات کاغذسازی کشور و تصفیه خانه های آب کشور عراق را شامل می شود، موید کیفیت بالای سولفات آلومینیوم تولیدی شرکت گلگاه است.

به علاوه، شرکت گلگاه به عنوان یکی از تولیدکنندگان با سابقه سولفات آلومینیوم از مزیت صرفه به مقیاس تولید برخوردار است و محصول تولیدی خود را با قیمت (بهای تمام شده کل) رقابتی در بازار عرضه می کند.

پروانه استاندارد ملی سولفات آلومینیوم شرکت گلگاه